Bæredygtige danske løsninger i Brasiliens fødevare- og agrosektor
"Brasilien er et fjernmarked. Sektorkendskabet og netværket fra The Trade Council i Sao Paulo hjalp med at positionere os hurtigt blandt nøglereferencekunder."
Overgang til kemifri desinfektion
Brasilien bruger i vid udstrækning formaldehyd til at desinficere æg for at forhindre smitte med salmonella. Dagene for den løsning er dog talte på grund af lovgivningstendenser. Samtidig udgør salmonellasmitte en potentiel risiko for brasiliansk eksport. Det er baggrunden for JIMCO’s værditilbud på det brasilianske marked, da deres løsning er kemikaliefri og med dokumenteret effektivitet.
Den innovative og bæredygtige karakter af JIMCO’s løsning, og deres status som ny spiller på det brasilianske marked, gjorde det til et logisk valg at slå sig sammen med The Trade Council i Sao Paulo.
The Trade Council arrangerede en uges tur i Brasilien og sørgede for, at JIMCO kunne engagere sig med slutbrugere af deres produkter i landet. Inden for desinfektion omfattede det rugeægsproducenter, forarbejdning af fisk (tilapia), fjerkræ- og kød og producenter af havebrugsfrø.
Inden for lugtbehandling blev der foretaget forretningsbesøg på vertikalt integrerede fjerkræfabrikker og uafhængige destruktionsanlæg, der producerer foder til kæledyr.
"The Trade Council hjalp os ved at forbinde JIMCO’s produkter med Brasiliens brændende bæredygtighedsplatforme, hvilket gjorde interessenter endnu mere interesserede. Vi gik fra de møder, som The Trade Council arrangerede, med en klar fornemmelse af, at dørene var blevet åbnet for konkrete forretningsmuligheder, herunder et besøg på JIMCO af en af de største uafhængige destruktionsanlægsgrupper i Brasilien."
Virtuelle delegationer for at maksimere forretningspotentialet
Nogle leads for JIMCO's forretningsrejse fremkom under en forudgående virtuel delegation i begyndelsen af august. Det prægede fokus for det fysiske besøg, som fandt sted i slutningen af august."Vi fandt det en fordel at deltage i en forudgående virtuel delegation, før vi fysisk gik ind på markedet. Dette hjalp os med at spare tid og ressourcer og gav os mulighed for at fokusere på de reelle forretningsmuligheder. The Trade Council viste fremragende forståelse for vores forretningsbehov i processen."