Gå til indhold
Kina

Søges: SMV'er med interesse i Kinas sundhedssektor

Kina er en stor mundfuld, og for små og mellemstore virksomheder med nye og innovative løsninger kan markedet virke uoverskueligt at gå i gang med. Men nu er der hjælp at hente. Gennem The Trade Council kan du få eksperthjælp til at vurdere, hvad det kræver for netop din virksomhed at udnytte markedsmulighederne i Kina.
Det kinesiske sundhedsvæsen er i rivende udvikling, og markedet på sundhedsområdet har udviklet sig til et af de mest attraktive i verden. Siden 2013 er Kina det næststørste marked for sundhed kun overgået af USA, og med tocifrede vækstrater er markedet godt på vej til at blive det største. Ser man eksempelvis på medicinsk udstyr, vokser det marked isoleret for øjeblikket med 20 procent årligt, hvilket gør det til et af de hurtigst voksende markeder i Kina.

Det er ikke en tilfældighed, at sundhedsmarkedet er i rivende vækst i Kina, og at der er efterspørgsel efter nye og innovative løsninger. Dels står Kina over for sundhedsrelaterede udfordringer af et omfang og en skala, som intet andet land i verden. Og dels er middelklassens ønsker og forventninger på sundhedsområdet eksploderet – og den købedygtige befolkning klar til at betale en høj pris for et godt helbred.
quote ikon
”Som læge må jeg sige, at udviklingen i Kina er fascinerende. Den modernisering og udvikling, der i andre dele af verden er sket gradvist over flere generationer, sker i Kina lige nu og her! For den store og købedygtige middelklasse er sundhed en absolut prioritet, og noget man er parat til at betale for – ikke mindst for importerede løsninger, der generelt anses for at have en højere kvalitet”
- Kristian Teglkamp, leder af The Trade Council China's sundhedsteam
For mange virksomheder – og særligt SMVer – kan det kinesiske marked dog virke uoverskueligt at begive sig i kast med.  Derfor har The Trade Council startet programmet ”Business Model Assessment (China)”, som er et pilotprojekt oprettet for at give danske SMVer i sundhedssektoren mod på at undersøge deres muligheder på det kinesiske marked. Virksomheden vil samarbejde med The Trade Councils team af sundhedseksperter i Kina og derved få hjælp af lokale eksperter, der kender både den danske og kinesiske sundhedssektor og kan bygge bro mellem de to.

Formålet med en Business Model Assessment (BMA) er at lave en systematisk analyse, som gennemgår virksomhedens forretningsmodel, og hvordan den passer på det kinesiske marked og således ikke alene fokuserer på produktet. I fællesskab kortlægger vi styrkerne og identificerer udfordringerne, som din specifikke forretningsmodel står over for i dagens kinesiske virkelighed, så du får et konkret og let overskueligt overblik over, hvordan din forretningsmodel kan tilpasse det kinesiske marked.

vIL DU UNDERSØGE DINE MULIGHEDER PÅ DET KINESISKE MARKED?

Så kontakt ambassaden i Beijing, og hør nærmere:

Loading...

    Er du interesseret i at læse mere om de globale muligheder på området? Se vores indhold om sundhedssektoren og kina

    Loading...