Danske modedesignere indtager Amsterdam
Nederlandene og Belgien er betydningsfulde eksportmarkeder for den danske modeindustri. Danmark sender 13 procent af sin samlede modeeksport til de to lande. Og interessen ser ud til at vokse. Alene mellem 2016 og 2017 steg eksporten med 15 procent. Det er en mulighed Danmark gerne vil udnytte. Derfor deltog danske designere på den anerkendte modemesse MODEFABRIEK i Amsterdam.
Danske designere indtog modemesse
Da MODEFABRIEK løb af stablen den 21. og 22. januar 2018, var det med en dansk fællesstand. Her fik ti danske modevirksomheder mulighed for at skabe kontakter til potentielle kunder i Nederlandene og resten af Benelux-regionen.
Danmarks ambassadør i Nederlandene, Jens-Otto Horslund, var meget begejstret for den danske pavillon på modemessen:
”I Benelux findes der et stort potentiale inden for mode og sko. Forbrugerne er købestærke og meget interesserede i dansk design og livsstil. Eksponeringen af dansk mode på MODEFABRIEK har medvirket til at øge de danske modevirksomheders eksportmuligheder i regionen.”
Danmark var i det hele taget stærkt repræsenteret på modemessen. Mange store danske brands ser MODEFABRIEK som et oplagt sted at møde mulige samarbejdspartnere. Messen tiltrækker alt fra indkøbere og agenter til medier og trendsættere.
Eksportfremstødet i Amsterdam var arrangeret af Væksthus Midtjylland, brancheforeningen WEAR, den danske ambassade i Nederlandene og The Trade Council.
Få adgang til de attraktive markeder i Benelux
Tilskud fra The Trade Council gør det muligt for nystartede, små og mellemstore modevirksomheder at deltage på den vigtige messe i Amsterdam. Messedagene byder på forskellige arrangementer, hvor de danske virksomheder får mulighed for at udvide deres netværk og skabe kontakter til relevante aktører.
Vil du vide mere om din virksomheds muligheder i nederlandene?
Så kontakt os og hør nærmere.