Gå til indhold
Case

Nu kan Kineserne drikke danske druer

Den danske virksomhed Skærsøgaard Vin bliver første eksportør af danske vine til den danske pavillon på stor e-handelsplatform i Kina.
Det kinesiske marked kan rumme et stort potentiale, ikke mindst i kraft af sin størrelse. Retter man blikket mod Kinas på e-handel,  har platforme som Taobao, Tmall og JD.com i en række år været blandt de absolut største salgskanaler for handel. Sidstnævnte platform indgik i 2021 et samarbejde med The Trade Council i Kina, som skabte en virtuel dansk pavillon på platformen.

Danske vin lander på platform

Efter samtaler med en eksportrådgiver fra The Trade Council i Kina, deltog den danske virksomhed Skærsøgaard Vin i et forløb med fokus på at afdække muligheder på det kinesiske marked for SMV’er. Forløbet resulterede i, at Skærsøgaard Vin fremover vil have to vine i Kina, som vil kunne nå ud til de kinesiske forbrugere gennem den danske platform på JD.com.
quote ikon
”Den danske pavillon på handelsplatformen JD.com giver danske virksomheder en unik mulighed for at fremvise deres produkter til nysgerrige kinesiske forbrugere, som typisk forbinder danske fødevareprodukter med høj kvalitet og sikkerhed. Hvis man vil prøve danske vine, så kan dette nu lade sig gøre, hvilket man kan kalde en ’vin-vin’ situation” 
Nan Yang Senior handelsrådgiver hos Trade Council i Kina

Kontakt

Har din virksomhed ligeledes overvejet at prøve nogle produkter af på det kinesiske marked? Så kan den danske pavillon være en oplagt start. Vores kommercielle rådgivere står altid klar til at hjælpe.
Loading...