Webinar
Webinar: Onlinesalg i Norge
Danmarks ambassade i Oslo, Postnord og hovedorganisationen Virke inviterer til webinar 10.06.2020 - kl. 9.30 - 10.30
Nordmænd er blandt de forbrugere, der handler mest på nettet. Dette gjorde de før, og bestemt under, Corona-krisen. Muligheden for at handle alt fra tøj, sko, sportsudstyr over medicin, personlig pleje til madvarer har vist, at nordmænd er storforbrugere af netop disse produktgrupper.
Nye tal for onlinehandel i Norge 2019 fra PostNord viser, at det for varer er beklædning, elektronik og fødevarer, der udgør top tre. For tjenester er det forsikring, underholdning og abonnementer, der udgør de mest populære. Ikke overraskende viser det sig for rejser, at flybilletter i 2019 ligger klart i front, mens overnatning og pakkerejser følger efter på de næste 2 pladser.
Nye tal for onlinehandel i Norge 2019 fra PostNord viser, at det for varer er beklædning, elektronik og fødevarer, der udgør top tre. For tjenester er det forsikring, underholdning og abonnementer, der udgør de mest populære. Ikke overraskende viser det sig for rejser, at flybilletter i 2019 ligger klart i front, mens overnatning og pakkerejser følger efter på de næste 2 pladser.
TOP-5 inden for ONLINEHANDEL I NORGE
Varer: Tjenester:
Nyttig viden før du går i gang
Skal din norske webshop være en en-til-en kopi af din danske? Ikke nødvendigvis, for hvem er kunderne, og køber de ind på samme måde i Norge? Hvilke produkter ville blive hits i Norge? Det og meget mere om de grundlæggende øvelser, før du etablerer en webshop i Norge gennemgår sektorekspert (IKT) Kalle Bartholin Nielsen fra Danmarks ambassade i Oslo. Du vil også få grundlæggende viden om de lovgivningsmæssige krav til at drive webshop i Norge.
Kunden i centrum – også på nettet!
I en verden hvor mere og mere handel går online, er vigtigheden af at kende din kundehistorie et springende punkt i den gode kundeoplevelse. Men hvad er kundehistorien? Hvordan kan du optimere og forbedre den? Det og meget mere vil Gerhard Anthun leder af e-handel fra interesseorganisationen VIRKE øse af sin store viden om.
Logistik og kundeservice går hånd i hånd
Rette vare, til rette kunde og til rette tid, udgør centrale punkter i den gode kundeoplevelse, som brugere af din webshop forventer. Også returmuligheder spiller en vigtig rolle, når vi handler online, hvorfor hele logistikken og kundeserviceoplevelsen må være i top, men hvordan får du skabt de rette online rammer til gavn for kunderne? Det vil Vice President for Communication and Marketing, Ole Andreas Hagen fra PostNord gøre dig meget klogere på.
Praktisk information og program
Dato: 10.06.2020
Sted: Webinar
Tidspunkt: 9:30-10:15
Pris: GRATIS
Program:
09.30 – 09.45 Kalle Bartholin Nielsen
Sektorekspert (IKT)
Danmarks ambassade i Oslo
09.45 – 10.00 Gerhard Anthun
Leder Virke e-Handel
10.00 – 10.15 Ole Andreas Hagen
Kommunikasjons- og markedsdirektør
PostNord
Registering:
For tilmelding send en e-mail til [email protected]. Du vil modtage sign-in link pr. e-mail den 9. juni 2020.
Loading...