Gå til indhold
Kina

Virtuel pavillon skal bane vejen for danske produkter i Kina 

Den kinesiske e-commerce platform JD.com har åbnet en virtuel pavillon, som skal sælge danske produkter til en kundekreds på mere end 550 millioner aktive brugere.

Danske produkter er eftertragtede i Kina, hvis voksende middelklasse har fået smag for dansk kvalitet inden for alt fra fødevarer til design. Derfor har JD Retail, en af Kinas største B2C e-commerce virksomheder, søsat Danish National Pavilion sammen med supply-chain virksomheden Eternal Asia og med støtte fra den danske ambassade i Beijing og the Trade Council i Shanghai.

Den virtuelle pavillon skal blive til et nyt knudepunkt for salg af danske produkter i Kina, der er verdens førende land inden for e-handel. JD.com har mere end 1.300 varehuse og en årlig kundekreds på mere end 550 millioner brugere. Således giver den danske pavillon de danske virksomheder en unik mulighed for at få et enormt outreach til kunder i hele Kina.

Danish National Pavilion skal sælge danske produkter via JD Domestic Trade og cross-border servicen JD Worldwide. For at tilgodese de forskellige danske virksomheders behov, vil JD Domestic Trade fokusere på salg af danske fødevarer. JD Worldwide vil rumme produkter i alle slags kategorier med henblik på at muliggøre international handel uden virksomheders fysiske tilstedeværelse i Kina.

quote ikon
”Med stor støtte fra JD Retail og JD Worldwide, er Danish National Pavilion på JD.com blevet til en realitet. Vi ser frem til at introducere mange flere danske kvalitetsprodukter på platformen i den kommende tid.” 
Thomas Østrup Møller Danmarks ambassadør i Beijing

Den kinesiske virksomhed Eternal Asia er den operationelle partner på Danish National Pavilion, ligesom virksomheden også er det for mere end 100 af verdens top 500 virksomheder - og andre udvalgte nationale pavilloner på JD.com, heriblandt Portugal, Frankrig og England.

Som operationel partner vil Eternal Asia stå for formidlingen mellem de danske virksomheder og JD Retail gennem flere samarbejdsmodeller. Virksomheden vil for eksempel være ansvarlig for produktlevering via veletablerede forsyningskæder, emballage til pakker, daglig drift af pavillonen og webpage design, diverse efterleveringservices samt marketing og promovering specialiseret til det kinesiske marked. Jeres virksomhed vil blandt andet bistå med produktinformation og marketing materialer til JD.com.

Standardprisen for at blive en del af Danish National Pavilion (både Domestic Trade eller Worldwide) er 30.000 DKK pr. år eller kan indgå som en del at TC China’s e-handels medlems pakke, der indeholder muligheder for salg på andre kanaler samt IPR support. Kontakt nedenstående for yderligere information om e-handel i Kina.

Vil du vide mere?

Er din virksomhed nysgerrig på Danish National Pavilion? Kontakt vores repræsentanter i Beijing eller Shanghai for at høre mere:

Loading...