Bæredygtig dansk fødevaresektor på kortet ved Kinas største importmesse
”På baggrund af vores erfaringer fra 2020 - hvor vi havde 23 virksomheder, der udstillede på 300 kvm – valgte vi at udvide kredsen af deltagende virksomheder til nu også at dække ingrediens- samt agri- og udstyrsvirksomheder til fødevaresektoren. Med den succes vi oplevede igen i år, håber vi at kunne tiltrække flere nye virksomheder til næste år”
VIDEO: DENMARK PAVILION
”Når det kommer til markedsføring og salg på det kinesiske marked er brug af KOLs og livestreams nærmest gået fra at være en mulighed til at blive en nødvendighed,” siger Jesper Herold Halle, Commercial Consul og leder af The Trade Council i Shanghais team for Design og E-commerce.
Ifølge Jesper Herold Halle forsøger The Trade Council i Shanghai altid at gøre brug af digitale markedsføringsplatforme til at supplere traditionelle udstillinger såsom CIIE:
”Det sikrer, at deltagende virksomheder får kendskab til, hvordan man skræddersyr digital markedsføring og brug af sociale medier. Det giver også indsigt i, hvordan man udarbejder produktbeskrivelser målrettet Kinas bredere e-handel,” siger Jesper Herold Halle.
Udover at styrke netværket blandt førende forretningsfolk samt at møde potentielle samarbejdspartnere og kunder, giver CIIE også de deltagende virksomheder mulighed for at få øget kendskab til det kinesiske marked, der nu er Danmarks femte største eksportmarked.
KONTAKT OS
Er du interesseret i at vide mere om det kinesiske marked? Kontakt vores lokale handelsrådgivere.