Gå til indhold
KINA

Bæredygtig dansk fødevaresektor på kortet ved Kinas største importmesse 

I sin fireårige levetid har China International Import Expo (CIIE) allerede vist sig at være en af de vigtigste kinesiske udstillinger for danske eksportører. Det ses i særdeleshed for virksomheder, der arbejder inden for bæredygtig produktion af fødevarer, kosttilskud og drikkevarer.
China International Import Expo (CIIE) har vist sig at være en stor succes for danske virksomheder igen i år. Hele 31 danske virksomheder deltog ved Den Danske Pavillon på årets store messe, hvilket er en tredobling i antallet af udstillere siden CIIEs begyndelse. 

I år blev Den Danske Pavillon på CIIE arrangeret af Dansk Industri i samarbejde med The Trade Council i Shanghai. Food Nation var branding partner for pavillonen med støtte fra The Trade Council. Samarbejdet har været godt, og det forventes, at tilslutningen også bliver stor til næste år.
”På baggrund af vores erfaringer fra 2020 - hvor vi havde 23 virksomheder, der udstillede på 300 kvm – valgte vi at udvide kredsen af deltagende virksomheder til nu også at dække ingrediens- samt agri- og udstyrsvirksomheder til fødevaresektoren. Med den succes vi oplevede igen i år, håber vi at kunne tiltrække flere nye virksomheder til næste år”
Søren Falck Fagleder for fremstød, Dansk Industri

VIDEO: DENMARK PAVILION 

Play video
Ud over at udvide antallet og typen af udstillere lagde The Trade Council, Dansk Industri og Food Nation også ekstra vægt på digital formidling af de danske udstillere i år. 
 
The Trade Council havde blandt andet inviteret en kinesisk Key Opinion Leader (KOL) til at livestreame de danske virksomheder og deres produkter direkte til forbrugere under messen. Den kinesiske KOL sikrede formidling til en langt bredere kreds og var med til at generere konkret salg til kinesiske forbrugere.


”Når det kommer til markedsføring og salg på det kinesiske marked er brug af KOLs og livestreams nærmest gået fra at være en mulighed til at blive en nødvendighed
,” siger Jesper Herold Halle, Commercial Consul og leder af The Trade Council i Shanghais team for Design og E-commerce. 

Ifølge Jesper Herold Halle forsøger The Trade Council i Shanghai altid at gøre brug af digitale markedsføringsplatforme til at supplere traditionelle udstillinger såsom CIIE:

Det sikrer, at deltagende virksomheder får kendskab til, hvordan man skræddersyr digital markedsføring og brug af sociale medier. Det giver også indsigt i, hvordan man udarbejder produktbeskrivelser målrettet Kinas bredere e-handel,” siger Jesper Herold Halle.

Udover at styrke netværket blandt førende forretningsfolk samt at møde potentielle samarbejdspartnere og kunder, giver CIIE også de deltagende virksomheder mulighed for at få øget kendskab til det kinesiske marked, der nu er Danmarks femte største eksportmarked.

Fra venstre: Jesper Halle, Commercial Consul, Shanghai; Jakob Linulf, Consul General, Shanghai;Thomas Østrup Møller, Ambassadør til Kina; Tang Guifa, President of National Exhibition Convention Center, Shanghai og Peter Bøgh Hansen, Director, Dansk Industri, Shanghai

KONTAKT OS

Er du interesseret i at vide mere om det kinesiske marked? Kontakt vores lokale handelsrådgivere.

Loading...