Gå til indhold
Kina

Drivkræfterne bag kinesisk innovation

Den kinesiske regering har udnævnt innovation til at være den primære drivkraft for fremtidig økonomisk vækst. Dette betyder blandt andet stigende investeringer i F&U samt et fokus på forbrugerdreven innovation. Målet er, at Kina skal være et innovativt samfund i 2020 og verdensførende inden for videnskab og teknologi i 2050. Innovation Center Denmark i Shanghai har i samarbejde med det Kina-baserede konsulentbureau China Skinny udarbejdet en analyse, der beskriver relationen mellem forbruger og innovation i Kina. De kinesiske forbrugere anses for at være verdens største gruppe mainstream forbrugere og gruppen vokser fortsat stødt. Særligt internetbaseret forbrug vokser eksplosivt. Ved udgangen af 2015 var der mere end 688 mio. online forbrugere i Kina. Relationen mellem de kinesiske forbrugere og innovation har derfor ikke kun betydning for udviklingen af innovation i Kina, men også for udviklingen af innovation globalt.

Læs denne rapport for at forstå hvem der driver innovationen frem i Kina og hvordan din virksomhed kan være med.


Download rapporten her



vil du vide mere om innovation centre denmark shanghai?

Så kontakt os og hør nærmere

Loading...