Gå til indhold
Indien

Skal din virksomhed have andel i et af verdens største e-handelsmarkeder?

Det indiske marked for e-handel er et af verdens hurtigst voksende, og det forventes at vokse fra de nuværende 62 milliarder US dollars til 150 milliarder US dollars inden udgangen af 2022, hvilket vil skabe enorme muligheder for at sælge danske produkter af høj kvalitet.

Indien har i øjeblikket en høj grad af voksende startups inden for e-handel - især på grund af et stødt stigende ejerskab af smartphones og en ung befolkning som bliver stadig mere tech-kyndige (1). Der er en stigende appetit på danske mærker og produkter af bedre kvalitet fra Danmark, blandt mere end 90 millioner digitalt forbundne indiske forbrugere på grund af stigende indkomstniveauer og øget bevidsthed (2). Flere kategorier, herunder livsstilsprodukter, forbrugerelektronik, tøj, fodtøj, smykker og tilbehør, sundhed og skønhed, husholdningsartikler, kunst og samlerobjekter, eventbilletter og online musik klarer sig godt ved salg online (3).

Den indiske e-handel industri ligner i øjeblikket en action thriller film, hvor vi er endnu ikke er vidne til klimaks. Historien er fyldt med spænding, hvor der eksisterer fem centrale elementer. 80 procent af markedet er domineret af fem spillere - Flipkart, Snapdeal, Paytm, Amazon og Shopclues, og de resterende 20 procent af markedet består af en lang række af op imod 100 virksomheder (4). Dette betyder en stærk interesse for udenlandske leverandører - og danske virksomheder er verdenskendte for at levere moderne produkter af høj kvalitet. Derfor, hvis du ønsker at være en del af Indiens online væksthistorie, så er dette det helt rigtige tidspunkt.

Det er den danske regerings ambition at understøtte eksportpotentialet for danske virksomheder, og e-handel spiller en vigtig rolle i denne strategi. Handelskontoret i New Delhi har et dybdegående markedskendskab og kan gennem effektive markedsføringsstrategier give din virksomhed vejledning til den direkte markedsadgang til de førende indiske online-markedspladser. Vi tilbyder en one-stop-løsning til danske virksomheder med alt fra e-handelsstrategi, udvalg af salgsplatform, analyser af produktkategorier, sociale medier og unikke online salgsfremstød.

quote ikon

Danmark er et yderst værdifuldt brand, og mange indiske forbrugere ønsker at have de bedste produkter med logoet "Made in Denmark".

Det stigende fokus på sikkerhed og kvalitet betyder især, at mange indere foretrækker at købe direkte fra udenlandske leverandører. Det omfatter en bred vifte af eksport- og partnerskabsmuligheder for danske virksomheder gennem eksport af high-end kvalitetsprodukter.

Paras Guptah Handelsrådgiver på den danske ambassade i New Delhi.

Prognose for den indiske e-handelssektor– Fakta (5)

Den indiske e-handelsbranche forventes at overgå USA og blive det andetstørste e-handelsmarked i verden inden 2034
Hver måned tilgår 10 millioner nye daglige brugere internettet i Indien, hvilket er det højeste antal i verden
Gennem "Digital Indien" kampagnen ønsker den indiske regering at skabe en online økonomi i 2025 på min. 1 billion US Dollars
Udenlandske direkte investeringer (FDI) på op til 100% er tilladt inden for B2B e-handel

Danske mærkers anerkendelse på det internationale marked

Danske virksomheder er på forkant inden for forskellige nicheområder som møbler, arkitektur, mode, musik og smykker
Dansk designs nøgleaspekter er - enkelhed, funktionalitet, elegance og bæredygtighed
Danske produkter - stole, lamper, sølv, glas og tekstiler m.m. er berømte af designelskere internationalt
Dansk mode er kreativ og innovativ med friske og unikke ideer om sine seje, enkle former og respekt for bæredygtighed

Skal din virksomhed have en andel i et af verdens største e-handels markeder?

Kontakt vores handelsrådgiver i New Delhi

Loading...