Portugal
Portugisere vil have bæredygtige produkter af høj kvalitet
Portugiserne har lagt recessionen bag sig og har enorm købelyst. Handelsrådgiver Mette Strøbech Bader fortæller her, hvilke produkter portugiserne særligt har appetit på, og hvor din virksomhed kan byde ind.
Portugals vækstrater er i dag de højeste siden årtusindeskiftet. Forbrugertilliden er også i høj kurs, og 55 procent af portugiserne tror på, at Portugal er kommet ud af recessionen. Arbejdsløsheden er faldet fra 17,7 procent i 2013 til 8,9 procent i 2017. Portugal var blandt de 5 EU-lande, hvor vareforbruget steg mest i andet kvartal af 2017.
Vi har spurgt Mette Strøbech Bader, Handelsrådgiver i i Lissabon, hvilken betydningen væksten har samt hvilke produkter portugiserne er interesseret i.
Hvad betyder Portugals høje vækstrater for landets købekraft?
"Det gør portugiserne mere købelystne efter bæredygtige kvalitetsprodukter, hvilket øger potentialet for salg af danske miljøvenlige produkter i Portugal."Hvilke produkter køber portugiserne?
"I takt med, at portugisernes appetit på forbrug vokser, ændrer de smag og vaner. Portugisiske forbrugere er nu mindre impulsive og handler mere rationelt.De er mere interesserede i højkvalitetsprodukter, køber mere økologi og går op i produkters miljøpåvirkning. 45 procent af portugiserne er villige til at betale mere for produkter og tjenester fra virksomheder med produkter af høj kvalitet, som også er socialt og miljømæssigt bæredygtige."
Hvad betyder væksten i Portugals turisme for efterspørgslen efter andre produkter?
"Portugal oplever en kraftig vækst i turismen. Alene i 2017 anslås landet at have modtaget 22 millioner turister. Det betyder flere potentielle kunder inden for gastronomi og hotelbranchen. Samtidig efterspørger portugiserne i stigende grad bæredygtige fødevareprodukter af høj kvalitet."
Vil du vide mere om din virksomheds muligheder i POrtugal?
Så kontakt os og hør nærmere.
Loading...
Vil du læse mere? Se vores relaterede indhold
Loading...