Gå til indhold
kina

Kinas største importmesse slår dørene op for 2022

Bliv en del af Den Danske Pavillon på Kinas førende importmesse og skab nye netværk og forretningsmuligheder - både online og offline.

Danske fødevarer oplever en enorm vækst i Kina. Landets voksende middelklasse har nemlig fået en eksklusiv smag, der får danske kvalitetsprodukter til at flyve ned fra hylderne i Kinas mange varehuse.

Kina har fortsat et af de største eksportpotentialer for danske produkter, og ifølge Danmarks Statistik er landet nu den femtestørste importør af danske varer. Særligt design, fødevarer, medicin og maskiner fra Danmark lokker de kvalitetsbevidste kinesiske forbrugere.

Læs mere om eksportmarkedet i Kina.

Det kunne de danske virksomheder mærke under sidste års China International Import Expo (CIIE). Expo’en er Kinas største importmesse for globale virksomheder, som gerne vil træde ind på det kinesiske marked og forbindes med nye kunder og samarbejdspartnere. De indgåede handelsaftaler fra CIIE 2021 anslås til at have en værdi på cirka 70.2 milliarder USD.

Sidste år havde CIIE besøg af 150.000 professionelle kinesiske indkøbere. De kunne bl.a. opleve lidt af Danmark hos Den Danske Pavillon, hvor der var flere offline og online aktiviteter, såsom livestream-salg med en Key Opinion Leader (KOL).

Play video
I 2021 var deltagelsesmulighederne under CIIE begrænset pga. COVID-19. Derfor øgede the Trade Council virksomhedernes online aktiviteter i Den Danske Pavillon. En af aktiviteterne var livestream salg af danske produkter med en populær Key Opinion Leader (KOL) på e-commerce platformen Tmall. Livestream-salgene blev en stor succes og genererede omgående omsætning. Tilsvarende online initiativer vil også blive iværksat under CIIE 2022.

Hele 31 danske virksomheder inden for forskellige sektorer (fødevarer, drikkevarer, ingredienser, kosttilskud og agribusiness) deltog i CIIE 2021. Her fik de mulighed for at promovere deres produkter på den cirka 500 kvadratmeter store danske pavillon - både med egne medarbejdere eller gennem repræsentanter, der agerede boots on the ground, hvis virksomheden ikke kunne være fysisk tilstede i Kina.

quote ikon
"Under CIIE 2021 ansatte the Trade Council en række dygtige repræsentanter til at være virksomhedernes boots on the ground, hvis de ikke selv kunne deltage grundet indrejserestriktioner. Repræsentanterne blev uddannet online til at ramme direkte ned i den enkelte virksomheds behov. Det fungerede rigtig godt og førte til flere distributionsaftaler og reelle ordrer på virksomhedernes vegne".
Jesper Herold Halle Commercial Consul i Shanghai

The Trade Council forventer en stor tilslutning til Den Danske Pavillon igen i år, hvor virksomheder, som arbejder med følgende områder, inviteres til at deltage:

  • Fødevarer og drikkevarer
  • Ingredienser
  • Kosttilskud
  • Agribusiness

Prisen for at blive en del af den danske pavillon starter fra 18.000 DKK. Inkluderet i prisen er bl.a. plads på pavillonen udstyret med møbler, skærm og vægprint, promoveringsaktiviteter organiseret af Det Danske Generalkonsulat i Shanghai samt hjælp til at koordinere told og fragt, hotel og rejseaktiviteter. Dansk Industri vil herudover bistå med assistance under andre aspekter af jeres deltagelse i CIIE.

China International Import Expo 2022 bliver afholdt den 5. til 10. november. Også i år samarbejder the Trade Council med Dansk Industri og Food Nation Denmark om at arrangere Den Danske Pavillon på CIIE.

Tilmeldingsfristen for CIIE 2022 er fredag den 1. april.

Du kan læse mere om CIIE 2022 her.

Kontakt vores handelsrådgivere i Kina for at høre mere

Loading...