Gå til indhold
Kina

Kinas nye digitale sundhedsunivers åbner for danske virksomheder

Den kinesiske e-handelsplatform JD Health er Kinas ledende online udbyder af sundheds- og velværerelaterede produkter og tjenester. Platformen tæller allerede over 90 mio. aktive brugere i mere end 300 byer, og dette nye e-handelssamarbejde åbner nu døren for danske virksomheder.

The Trade Council i Kina har som de første indgået en aftale med JD Health, der giver danske virksomheder nem og hurtig adgang til den digitale markedsplads og deres mere end 90 mio. aktive brugere. Flere danske virksomheder er allerede blevet onboardet, og I kan være med.

Den nye danske aftale med JD Health er den første, som platformen har indgået for at promovere et bestemt lands produkter. Det siger ikke så lidt om den interesse og respekt, der står omkring dansk sundhed og velvære. 

JD Health er en digital markedsplads, der tjener en bred apotekslignende funktion med mere end 20 mio. varenumre på lager, rettet mod både forbrugere og erhvervskunder. Samtidigt tilbyder JD Health adgang til en lang række digitaliserede sundhedstjenester, som løber op i mere end 100.000 online konsultationer dagligt. Det er med andre ord et enormt digitalt sundhedsunivers, der åbner sig for de danske virksomheder, der kommer på JD Health. 

Den nye aftale sikrer ikke alene danske virksomheder nem og hurtig adgang til JD Healths markedsplads, men også del i en såkaldt dansk ”pavillon” med andre danske produkter og brands. Den danske online ”pavillon” kan bedst beskrives som en del af JD Healths hjemmeside, der er forbeholdt danske produkter på tværs af varetyper. Her markedsføres Danmark og dansk sundhed og velvære samlet. Til gavn for alle produkter og til inspiration for alle forbrugere, der ønsker dansk kvalitet.

En anden vigtig fordel ved den nye aftale er, at det sikrer danske produkter aktiv beskyttelse mod tyveri af deres varemærke og patenter på JD Health. Virksomheder, der bliver opmærksomme på at deres produkter uretmæssigt kopieres, har sikkerhed for at JD Health håndterer deres sager hurtigt og konsekvent.

I forbindelse med den officielle lancering af samarbejdet har en række danske virksomheder - bl.a. den danske SMV, Camette, som producer kosttilskud - allerede haft gavn af aftalen og er blevet introduceret på JD Healths markedsplads.

Camette’s direktør, Jesper Petersen, deltog virtuelt i lanceringen og sagde efterfølgende: ”Vi har store forventninger til samarbejdet med JD Health, som i den grad vil give os seriøs eksponering på det kinesiske marked. JD Health anses som en af verdens største sundhedsplatforme og onboarding er en unik mulighed for en virksomhed som vores.”

Jesper Halle, der leder The Trade Council China's team for e-handel fra generalkonsulatet i Shanghai, er enig: ”Salget af ’Over the Counter’ sundhedsprodukter eksploderer efter COVID19 i Kina. Det er vigtigt for danske produkter at blive eksponeret over for den sundhedsbevidste kinesiske forbruger. Den mulighed har vi skabt med JD Health, der giver adgang til millioner af forbrugere. Nu skal vi samarbejde med danske virksomheder om at udnytte muligheden bedst muligt."

JD Health MoU
The Trade Council China's samarbejde med JD Health er en direkte udløber af et særligt e-health initiativ iværksat med det formål at skabe muligheder på det hurtigt voksende kinesiske onlinemarked for sundhed og velvære. Det knytter sig tæt til regeringens nylige strategi for life science, der anerkender betydningen af den danske life science-industri som et af de største danske eksportområder. 

Vil du vide mere? Kontakt vores sektoreksperter i Kina

Loading...