Pandora: Verdensmål 9 er en del af vores DNA
For smykkekoncernen Pandora har det været oplagt at implementere FN’s verdensmål 9, så det allerede kommer i spil helt i starten af arbejdsprocessen.
Den verdensomspændende smykkekoncern Pandora har ikke været i tvivl om, hvorvidt FN’s verdensmål skulle implementeres i forretningen.
”Vi finder det helt naturligt, og det er en del af vores DNA at arbejde med bæredygtighed og være ansvarlige over for miljø, for de råmaterialer, vi bruger,” konstaterer Thomas Touborg, senior vice president hos Pandora og uddyber, hvordan det gøres:
”Vi indarbejder det i vores måde at tænke produktionen efterfølgende, sådan at vi minimerer vores energiforbrug, vi minimerer vores vandforbrug, og vi bruger nogle materialer, som er naturligt forekommende, der hvor vi bygger vores fabrik.”
Se Thomas Touborg fortælle mere om Pandoras arbejde med FN’s verdensmål 9 i videoen ovenfor og læs mere om virksomhedens arbejde med målene her.
Se hele temanummeret 'Bæredygtig Business' herVil du vide mere? Se de næste videoer her
-
SDG 10: mindre ulighed Peter Larsen Kaffe løfter indtjening for landmænd
Mange kaffebønder i lande som Colombia, Tanzania og Kenya har svært ved at forsørge deres familier på trods af, at kaffen er økologisk. Derfor hjælper Peter Larsen Kaffe bønderne til en højere indtjening gennem uddannelse.
16.07.2018Read more -
SDG 11: Bæredygtige byer og lokalsamfund COWI: SDG-indsats sikrer vores overlevelse
For COWI er arbejdet med verdensmål nr. 11 lig en sikring af virksomhedens overlevelse. Den bæredygtige indsats betyder, at der også er markeder at sælge COWI-produkter til i fremtiden.16.07.2018Read more -
SDG 12: Ansvarligt forbrug og produktion Baisikeli sender genbrugscykler til Mozambique
Den danske cykelvirksomhed Baisikeli uddanner ressourcesvage unge i at reparere genbrugscykler, som de eksporterer fra København. Verdensmål nr. 12 er et af syv mål, som Baisikeli arbejder efter.
16.07.2018Read more