Gå til indhold
TYSKLAND

Den danske EdTech virksomhed InLogic vinder fodfæste på det bayerske marked

Et succesfuldt pilotprojekt mellem InLogic og PINDL-skolerne sikrer forbindelse til det administrative ASV-program i Bayern.

Brugersystemet (UMS  - User Management System) er udviklet af InLogic A/S og designet til at hjælpe skoler med at reducere tidsforbruget på trivielle, administrative opgaver. The Trade Council i München har været med til at søsætte pilotprojektet, som succesfuldt har integreret UMS i det bayerske skoleadministrationsprogram, ASV. Som en af pilotprojektet er UMS således blevet implementeret hos PINDL-skolerne i Regensburg.
 
UMS administrerer og skaber automatisk brugerprofiler baseret på data fra lignende administrative systemer. Derefter integreres de automatisk i systemer som Microsoft Teams, Canvas eller Moodle. Det reducerer i høj grad arbejdsbyrden for administrative medarbejdere i skolerne, hvilket frigør plads til bedre planlægning af online-aktiviteter, som ultimativt forbedrer betingelserne for undervisning under COVID-19. InLogic har på nuværende tidspunkt mere end 600.000 UMS-brugere på mere end 500 uddannelsesinstitutioner på globalt plan.

Forskelle i tyske skolers administrative systemer udfordrer mulighederne for integration

I Tyskland findes en række forskellige administrative systemer for skoler, som varierer fra delstat til delstat. Det primære formål med systemerne er at indrapportere data fra skolen til delstaternes respektive uddannelsesministerier.

Samtidigt skal der findes individuelle løsninger for hver delstat som ønsker at benytte UMS. I den forbindelse har Bayern taget første skridt i samarbejde med The Trade Council i München. En del af strategien har været at rejse rundt i Bayern, for at undersøge hvordan lokale skoler og kommuner opererer, for derefter at præsentere UMS og afklare skolernes vurdering af systemet.

Pilotprojekt med pindl skoler i bayern

PINDL-skolerne i Regensburg har været en del af rundrejse-projektet. PINDL består af et gymnasium, en teknisk skole, en realskole, to business schools, en kostskole, en børnehave og en dagpleje. Alle skolerne er statslige og har tilsammen omtrent 1600 elever og studerende. Skolernes gennemgående koncept består af heldagsmodeller og digital læring, som blev introduceret for mere end 20 år siden. De seneste fem år har der været obligatorisk iPad-undervisning, under forudsætning af mottoet ”BYOD”. Realskolen modtog i 2019 Apple’s ’Distinguished School’-award. 

På baggrund af PINDL-skolernes allerede teknologiske sigte, accepterede de i at indgå i pilotprojektet, allerede ved første møde. Projektet blev gennemført succesfuldt i januar 2021. 

InLogic – en fremtidig hovedaktør i digitaliseringen af skoleadministrationer

Lokale kunder i Tyskland er ekstremt vigtige for at have adgang til markedet. Succesen bag InLogics pilotprojekt er en milepæl og muliggør fremtidigt samarbejde mellem virksomheden og flere skoler i Bayern og andre tyske delstater. Der er flere spændende digitale projekter i støbeskeen for 2021, som vi ser meget frem til i The Trade Council. Stor tak til hele InLogic-teamet for det gode samarbejde! 
 

Vil du lære mere om, hvilke muligheder der er for din edtech virksomhed i tyskland?

Kontakt os for at høre mere.

Loading...